Jak propagovat semináře, kurzy a konference pomocí videa

  /  Cinema blog,  Video, marketing a media,  Z naší tvorby  /  

Nabídka různých typů kurzů, konferencí a vzdělávacích seminářů je dnes velmi široká. Vzděláváním dospělých i dětí se zabývá řada neziskových organizací, ale existuje i množství komerčních vzdělávacích agentur. Mnoho organizátorů má problémy s tím, jak vůbec oslovit jejich potenciální účastníky a jakým způsobem jim zprostředkovat jedinečnost a specifika právě té jejich nabídky. Pojďme se podívat, zda a jakým způsobem tomu může napomoci profesionálně vytvořená videoprezentace. A protože ke správné výuce patří i praktické ukázky, přichystali jsme pro vás řadu realizovaných spotů z naší tvorby.

seminar

nabizime1VIDEOREPORTÁŽ

První variantou je videoreportáž koncipovaná a nasnímaná takovým způsobem, aby mohla být bez obav vysílána třeba v televizním vysílání, i když hlavním médiem pro šíření všech uvedených příkladů budou nejčastěji internetové stránky a sociální sítě. Jak tedy běžně postupujeme, abychom se dopracovali ke kvalitnímu dílu? Dopředu si popovídáme s organizátory, nebo se přijedeme podívat na váš kurz a strávíme s vámi dostatek času, abychom získali dostatek informací pro pochopení smyslu a průběhu kurzu. Na kurz dorazíme s kamerou a kvalitními bezdrátovými mikrofony a natočíme větší množství rozhovorů s lektory a účastníky kurzu. Díky pestré skládance výstižných úryvků z těchto rozhovorů a zajímavých záběrů si divák udělá jasnou představu o smyslu a obsahu semináře a především o jeho přínosu pro samotné účastníky. Základem je pečlivá redaktorská práce zkombinovaná s atraktivní kamerou, kvalitně snímaným zvukem a promyšleným střihem.



nabizime2PŘÍPADOVÁ STUDIE

Možná si říkáte, že váš kurz je z vizuálního hlediska vlastně úplně obyčejný a nudný. Flipchart, stoly, židle, lektor a pár účastníků. Co tam proboha bude dělat kameraman? První pohled může klamat. Někdy se stačí podívat trochu lépe a zaměřit se na samotné účastníky kurzů. Podíváme se na jejich příběh a na pokroky, které udělali právě díky vašemu kurzu. Předem vypracujeme scénář a zkombinujeme videoreference účastníků s komentářem lektora nebo pořadatele kurzu a záběrů z vlastní výuky. Takto zpracovaná případová studie působí na diváka velmi silně, neboť se může přesvědčit o skutečném přínosu kurzu konkrétnímu člověku z masa a kostí. Tento formát se může stát nejlepším materiálem pro vaší prezentaci, ale vřele ho doporučujeme i jako „důkazový“ materiál pro případné čerpání prostředků v rámci evropských i jiných projektů.



nabizime3VIDEOPOZVÁNKA

Zajímavým formátem, který je zacílen na propagaci blížící se akce, je videopozvánka. Lektor nebo organizátor akce namluví na kameru předem připravenou pozvánku na konkrétní akci, takže se obrací k divákům přímo. V tomto případě vysvětluje výhody kurzu sám, účastníci akce zůstávají v pozadí. V uvedené ukázce byla důležitá kvalita zvuku, protože se jednalo o kurz správné mluvy. V ukázce jsou použity záběry na průběh kurzu z archivu školy, neboť v době natáčení zrovna nebylo možné podobný anoncovaný kurz natočit.


nabizime4ZÁZNAM Z AKCE

Pokud pořádáte konferenci, může být užitečné zaznamenat celý její průběh, vybrat nejzajímavější části a zprostředkovat tak potenciálním účastníkům příštího ročníku důležité informace, zajímavé myšlenky i atmosféru akce. I v tomto případě hraje podstatnou roli pro efekt na diváka kvalita obrazu i zvuku. Existuje přímá úměra mezi vnímáním profesionality pořízeného videa a dojmem ze samotné akce.


nabizime5VIDEOKLIP Z AKCE

Potřebujete rychlé sdělení o proběhlé nebo nadcházející akci? Krátký sestřih podbarvený hudbou ukáže jen to nejdůležitější. Cílem klipu není předat divákovi spoustu informací, nýbrž rychle a účinně ho zaujmout a nalákat na vaší další akci.


Příště se zaměříme na způsoby, jak se pomocí videa může zviditelnit samotná škola.
Rádi poradíme, který z uvedených formátů se hodí pro natočení vaší akce. Pokud vám propagace pomocí videospotu přijde jako dobrý nápad, můžete nás hned kontaktovat.

Získejte VIP SLEVY, RADY, TIPY a zajímavé články!
Sdílet: FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Štítky: , , , , , , ,


Informace o autorovi:

Libor Kozák
Libor Kozák
Producent, kameraman, dokumentarista a videomarketingový specialista. Pozoruji svět kolem sebe, vnímám lidské příběhy a touhy, objektivem kamery zachycuji krásu přítomného okamžiku, nebojím se ukazovat zjevné i skryté souvislosti. Srdcem mé tvorby jsou proto dokumentární filmy, neboť mi umožňují nejen pozorovat svět kolem sebe, ale aktivně upozorňovat na příklady dobrého a naplněného života.